avatar Ten blog rowerowy prowadzi EXARKUUN z miasteczka Skierniewice. Mam przejechane 19626.20 kilometrów w tym 3277.85 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.66 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy EXARKUUN.bikestats.pl

Wrzesień, 2012

Nic dodać nic ująć - czyli Istebna na koniec sezonu

Niedziela, 30 września 2012 · dodano: 01.10.2012 | Komentarze 1

Kiedyś myślałem, że maraton w Otwocku był trudny, potem myślałem, że MASTER w Daleszycach to był szczyt szczytów, a dziś wiem, że to wszystko to była zabawa w MTB - takie kolarskie przedszkole!

Maraton w Istebnej u Pana Golonki zaczęliśmy od 6h w aucie... Polskie realia, nie ma co. Dobrze że humory dopisywały to przynajmniej droga mijała całkiem sprawnie.

Ponieważ w Wiśle miałem jeszcze służbową sprawę do załatwienia w Urzędzie Gminy cisnę już gaz do podłogi - i tu niespodzianka, wpadamy pod UG kilkanaście minut przed 15 i co? i nic BAR CLOSED! czynne do 13! FUCK.
Po spotkaniu "u Śliwki" staram się namierzyć telefonicznie roofoos'a - nadaje z jakiegoś szczytu, podaje współrzędne i namawia mnie na górską wspinaczkę. W tenisówkach słabość ale dałem się namówić. Spocony i zasapany witam na szczycie roofoos'a słodkim "dzięki kurwa!" Odtajam, pstrykam fotkę i schodzimy w dół do auta.

Kierunek na kwaterkę obrany - docieramy w mgnieniu oka choć ziom wybrał opcję "tanio i cholernie daleko od cywilizacji". Przegrupowanie i meldunek, ogólnie klasa. Szkoda tylko, że Pani chciała nam dać pokój z jednym łóżkiem :] całe szczęście wolny był też ten z dwoma... Wiecie roofoo's nie goli nóg!

Z rana pobudka całkiem wcześnie i szykowanie do startu - rytuał w postaci sprawdzania co zabraliśmy, a czego nie odfajkowany - rezultat - roofoos nie ma kasku! STRES! Staram się pocieszyć zioma, że bankowo w biurze zawodów coś mają dla takich "amatorów" kolarstwa jak On. Kolega nie dał mi wiary i pisał już czarny scenario jak to będzie jechał "rekreacyjnie" bez numeru i generalnie chujnia z grzybnią!
Chciałem jeszcze w tym miejscu nadmienić, że roofoos wpadł wieczorem na genialny pomysł - ponieważ od kwatery do Istebnej mamy 8km to bankowo skoczymy na start rowerami! No tak można ale musielibyśmy wstać o jakiejś 3 w nocy (start Mega 11:00). Spakowani jednak do auta i podbijamy do BZ - okazuje się, że w BZ nie mają kasków w gratisie do numerów startowych :/ słabość, zaczynamy poszukiwania. Szczęście przychodzi szybko - Panowie z biketires.pl pożyczają roofoos'owi kask i jest SUPER! możemy startować.

Przed startem robimy mały rekonesans i ustawiamy się w najbardziej ekskluzywnym sektorze - OSTATNIM! Start opóźniony kilka minut, w końcu jednak przychodzi sakramentalne odliczania i naciskamy na pedały. Początek trasy całkiem sympatiko asfalcik, nikt raczej nie kozaczy.

Szybko jednak przekonuję się, że dziś jesteśmy w górach a nie na Mazovi w Rawie Mazowieckiej - tempo z 25-30km/h spada do 5-10km/h w porywach do 15, a w porywach dolnych do 3km/h. Dodatkowo współbiczownicy wsiadają na psychę bo jak to oni jadą, a ja będę prowadził??? Cisnę! Początek idzie sprawnie cały czas mam roofoos'a w zasięgu wzroku - oczywiście do czasu. Na jednym z podjazdów koło buksuje i z jazdy nici podbiegam na małe wypłaszczenie wskakuję na rower ale kolegi już więcej nie zobaczę tego dnia - no oczywiście po za metą. Coby się zbytnio nie rozpisywać trasa biegła pionowo w górę i pionowo w dół - dalsze podjazdy to dramat - brak siły w nogach doprowadził do stanu "wprowadzania" roweru z przysłowiowego buta - nadrabiałem za to na zjazdach - pełen ogień! 69km/h w terenie to raczej nie zjeżdża się codziennie :)

Widoki pyszne - w chwilach kiedy to pot z czoła nie zalewał mi oczu zerkałem na lewo i prawo po okolicy - to jest to! Nie uświadczysz tego nigdzie indziej.
Trasa piękna, jak dla mnie zajebiście trudna - oczywiście w skali organizatora to zaledwie 4 (na 6) - tak na marginesie: na takiej 6-tce to chyba "lawiny zapierdalają pod górę" BANKOWO!

Pod koniec trasy organizator zapewnił jeszcze mega atrakcję w postaci karkołomnego zjazdu po śliskich korzeniach. Ja oczywiście byłem w formie wiec rower sprowadzałem - ale podobno to żaden wstyd!

tak robią to mistrzowie:

tak robią to amatorzy - albo ci co mają jeszcze trochę oleju pod kopułą

a tak kończą ci co myślą, że są mistrzami

Po zaledwie 4 godzinach i 56 minutach tej drogi przez mękę docieram do mety - roofoos już dawno ostygł, 19 minut to mówi samo za siebie: można zjeść, przebrać się, wykąpać i spakować w drogę do domu. Słabość ale i tak bywa - nie będę płakał, bo wrażania były wspaniałe, a wręcz nie do opisania. Zamieniamy jeszcze kilka słów z roofoo'em na mecie i spadamy do bazy.

Podsumowując - jeśli myślisz, że jesteś dobry w MTB, przyjedź do Golonki - Oni szybko wybiją ci to z głowy! Aaaaa i jeszcze jedno zasługuje na uwagę - czas zwycięzcy Mega 2:45, Giga czyli +20km i 1000m przewyższenia więcej to 3:27 SZACUNEK!

Ps. Załączone fotki pochodzą ze strony organizatora i forum - zamieściłem je tu bez zgody właścicieli ale mam nadzieję, że się nie obrażą. Dzięki za uwiecznienie tych wspaniałych chwil.

Kategoria Wyścig

No to jeszcze tylko...

Czwartek, 27 września 2012 · dodano: 27.09.2012 | Komentarze 0

Jak to powiedziała Jasio odbierając świadectwo ze szkoły...
"Jeszcze tylko wpierdol i wakacje"

Dziś zrobiłem ostatni trening w tym sezonie - nie, że odstawiam rower, broń boże!
Jeździł będę ale już bardziej rekreacyjnie, odpoczynkowo - może skoczę gdzieś na jesienne pola specem jak pogoda dopisze...
Jeszcze tylko wpierdol w Istebnej i wakacje - czas odpocząć, zregenerować siły, złapać oddech, aby móc z nowym sezonem zabrać się do pracy nad samym sobą.

Ten sezon podsumuję po 29 września - zobaczymy czy i jakie będą efekty, a może już osiągnąłem granicę, której nigdy nie przekroczę... Czas pokaże, a ja bankowo stawię mu czoła!

Sza

Wtorek, 25 września 2012 · dodano: 25.09.2012 | Komentarze 0

Szosa po pracy

Poniedziałek, 24 września 2012 · dodano: 24.09.2012 | Komentarze 0

No dziś wiało "na Kwasowiec" pierwsza górka 27-28km/h druga już 35-37km/h. Fajnie byłoby tak wjeżdżać pod wiatr, a przynajmniej jak nie wieje :)

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiatr

Sobota, 22 września 2012 · dodano: 22.09.2012 | Komentarze 0

Poprawka

Czwartek, 20 września 2012 · dodano: 20.09.2012 | Komentarze 0

...CD

Zimno, moro, wietrznie

Czwartek, 20 września 2012 · dodano: 20.09.2012 | Komentarze 0

Kurcze pizgało dziś zacnie ale się zmusiłem

Szoska z rańca

Środa, 19 września 2012 · dodano: 19.09.2012 | Komentarze 0

...

Szoska - po pracy

Wtorek, 18 września 2012 · dodano: 18.09.2012 | Komentarze 0

No dziś miał być trening rano ale wyszła KUPA - wiec sprężyłem się i zrobiłem małe kółko po pracy.

czilałt

Poniedziałek, 17 września 2012 · dodano: 17.09.2012 | Komentarze 0

Zgodnie z instrukcją dziś HR-Max to 65% i tak było.