avatar Ten blog rowerowy prowadzi EXARKUUN z miasteczka Skierniewice. Mam przejechane 19626.20 kilometrów w tym 3277.85 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.66 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy EXARKUUN.bikestats.pl

Szosomania 2019 stage 4

Niedziela, 5 maja 2019 · dodano: 06.05.2019 | Komentarze 0

Pękoszew przywitał nas arktycznym chłodem, było zimno, pochmurno i wiało - dodatkowo tak się ostatnio wytrenowałem, że szkoda gadać.
Na efekty oczywiście nie trzeba było długo czekać - na pierwszej bombie nierozgrzany zostaję za główną grupą. Płuca bolą jakby jakaś niewidzialna ręka wbijała mnie ostre norze - nie lepiej z nogami. Wychodzi "dobra i mocna" rozgrzewka, a raczej jej brak.

Na drugim okrążeniu czuję że wraca mi świadomość - niemniej już wiedziałem że nie będzie się czym chwalić. Czołowy wiatr na podjeździe zbiera swoje żniwo. Jest słabo ale mam nadzieję, że będzie lepiej.

Zdjęcia oczywiście dzięki uprzejmości ŻTC

Kategoria Szosomania, Trening

• HRmax 191 (100%)

ŻTC BIKE RACE 2019 Rawa Mazowiecka

Poniedziałek, 29 kwietnia 2019 · dodano: 29.04.2019 | Komentarze 0

Ściganie w Rawie nie zapowiadało się zbytnio ciekawie. Od rana pogoda smaga chłodem mimo to pakuję się do auta i ruszam w drogę zmotywowany.

Jestem sporo wcześniej ale to pozwala zaoszczędzić nerw w biurze zawodów bo oczywiście idę na bogato – pakiet startowy jeden na rok. Po jakimś czasie dojeżdżają Mateusz i Jędrek, pojawia się też Arek mocno zaniepokojony swoim debiutem na szosie – jak się później okaże niepotrzebnie.

Trochę rozgrzewki bo temperatura i aura mocno jesienna. Start i oczywiście zaczyna delikatnie padać, taka pogoda utrzyma się do końca trasy. Oczywiście z czasem pogoda postanawiać pominąć słowo „delikatnie”.

Początek nerwowy jak zawsze, gaz i przepychanki. Pierwsza grupa odjeżdża jeszcze na dojeździe do rundy. Zostaję w sporej grupce i nie śpieszę się na zmiany. Po pewnym czasie tempospada do weekendowego rajdu rodzinnego, widzę że odjeżdża trzech gości z Kuźni Triatlonu. Postanowiłem dojechać i to chyba był błąd – grupa i tak nas doszła, a ja nie miałem już siły na kolejnym przyśpieszeniu utrzymać im koła. Zostajemy w trzech i mimo zmian nie udaje nam się już nic więcej zrobić. Wiatr dodatkowo nam nie ułatwia sprawy.

Na dalszej części trasy współpraca układa się dobrze, choć zmiany były zbyt długie jak dla mnie. Urywamy jednego zawodnika, a po drodze zbieramy jeszcze odpady. Do mety jedziemyw czterech.

Na ostatnim rozjeździe dwóch zawodników myli trasę, przyśpieszam i zostawiam kolejnego gościa. Mimo pogoni udaje mi się z mojej grupki dojechać jako pierwszy. Takie Pyrrusowe zwycięstwo.

Generalnie wyniki mówią same za siebie 41 w M4 i 93 w Open – mając na uwadze że czołówka przyjechała z czasem 1:12 moje 1:24 z ogonem nie wzbudza zachwytu, mimo wszystko cieszę się, że udało się ukończyć wyścig bez strat w ludziach i sprzęcie.

Szosomania 2019 stage 1

Niedziela, 7 kwietnia 2019 · dodano: 12.04.2019 | Komentarze 0

Pierwsze ściganie w sezonie od zawsze wywoływało we mnie dreszczyk emocji.
Zawsze największa frekwencja, zawsze nowości sprzętowe :) mówiąc w skrócie: LUBIĘ TO.

Wystartowaliśmy zgodnie z zleceniami kierownika wycieczki spod bramy parkowej i po krótkiej dojazdówce byliśmy już na starcie.
Oczywiście na starcie cała śmietana lokalnego ścigania. Liderzy mieli jasno określone cele, pomocnicy też. Z racji mojej „mocnej nogi” moje cele na ten dzień to nie dać się zabić :)

Szczerza pogadanka dzień wcześniej z właścicielem srebrnej strzały zmotywowała mnie do działania i nie ukrywam byłem ciekaw czy to 1:35 jest faktycznie do zrobienia. To był mój realny cel. Od startu oczywiście gaz na Kwas. Udało mi się przetrwać pierwszą hopkę dalej jechałem w peletonie. Mała niespodzianka na trasie w postaci 3 saren, które nie bacząc na nic wpakowały się pomiędzy kolarzy prawie mnie wywaliła z butów.Mimo zamieszania nadal jestem w grze. Tempo mocno rwane. Dojazd do Josefberg i tu kolejna niespodzianka fullgaz ale TIR-a, a my zwalniamy prawie do 0 km/h. Tu już się poszarpało towarzystwo.

Pracowałem uczciwie i zmiany były całkiem zacne. Doszliśmy grupkę przed nami tuż przed Strobowem i tu współpraca się zakończyła. Na zmianę wychodziliśmy najpierw w tróję na drugiej pętli to miałem wrażenie że tylko dwie osoby pracowały na kilkunastoosoby peletonik. Oczywiście klasycznie się ugotowałem i na koniec dostałem zmianę na kresce. Pozdrowienia dla wszystkich pracujących w mojej grupie, a dla darmozjadów pompka w szprychy next time.

Zdjęcia dzięki uprzejmości żtc

Szosomania 2018 Stage 8

Poniedziałek, 18 czerwca 2018 · dodano: 18.06.2018 | Komentarze 0

Tym razem Kowiesy.
Po rodzinnym grilowaniu nie czułem się najlepiej. Dodatkowo gorąco jak w piekle. Wilgotność powietrza też robiła robotę.
Jakoś się przeleciało choć nie powiem liczyłem na lepszy wynik, ale jak to mówią nie samym rowerem człowiek żyje :)
Foto oczywiście ŻTC - pozdrawiam.

Kategoria Szosomania, Wyścig

Głowno Gold Race 2018

Niedziela, 10 czerwca 2018 · dodano: 11.06.2018 | Komentarze 0

Głowno Gold Race
Tym razem zawitaliśmy z szosami do Głowna – miasta Darka Baranowskiego znanego polskiego kolarza oraz komentatora wydarzeń kolarskich na antenie EUROSPORTU.

Byłem tam już wcześniej z ekipą SKIERVELO ale objazd trasy mimo deszczu oraz napierdzielaniu w trupa na dojeździe i powrocie (całość wyszła ponad 116km co dla moich pośladków okazało się dość sporym wyzwaniem) to sam wyścig i to jeszcze w takich warunkach to już inna bajka – nie myląc z PRO bo to inny wymiar.

Wybrałem się wcześnie rano autem, ale już o 8 dało się odczuć, że będzie ciepłość. Po zapisaniu i dokonaniu opłat w burze udałem się do swojej bazy wypadowej, którą zlokalizowałem pod budynkiem poczty w celu przygotowania gratów. Ku mej uciesze obok (prawie na ręcznym) z gromkim okrzykiem „SIEMA LUJU” wita mnie Jędrzej. Wymieniliśmy jeszcze kilka „uprzejmości” rozpakowaliśmy się i pojechaliśmy zerknąć na dojazd do mety. Później okazało się w zawodach starował jeszcze Rober a Adam i Kamil i Rafał podbili pokibicować wiec można powiedzieć skład był w komplecie.

Zdjęcia by: Zbyszek Kowalski

10:30 w głośnikach leci nieśmiertelny TUNDERSTRUCK, z nieba leje się żar i mam wrażenie, że jest już ze 300 st. C, ale noga sama podryguje w rytm muzyki wiec na gwizdek wpinamy się w zatrzaski i 2km startu honorowego. Dalej to już szarpanina. Trzymam się z tyłu bo jako zawodowy kolarz MTB nie lubię tłoku – popisy na szosomanii też przyzwyczaiły mnie do finiszy z jednoosobowej grupy :)
Z czasem stawka się porwała i jedziemy w dość obfitym gronie w 2 grupie. Na długiej prostej część ludzi przestrzela zakręt i wszystko się poszarpało. Udało mi się pojechać właściwym torem ale moja radość nie trwała zbyt długo. Przed końcem 1 rundy zostaję sam. W sumie nic nowego.

Za kilka km dochodzi mnie 2 zawodników, a że robiłem już bokami to siadłem im grzecznie na koło i walczyłem dzielnie aby mnie nie urwali bo co obejrzałem się za siebie to byłem pewien, że już nikogo za nami nie ma. Przed metą wychodzę na zmianę i spawamy jeszcze do pary, która spłynęła z 2 grupy. Finisz na metę z grupy „mojej” jestem 2 oczywiście zebrałem za swoje, że wiozłem się 20km na kole, a potem dałem zmianę na kresce, ale co tam - byli mocniejsi, a ja potrzebowałem tego koła jak wody.
Wyniku nie ma co komentować bo szału nie ma, ale cieszy fakt, że plan na dziś (nie byś ostatnim) wykonany :-) kolejny zawodnik z M40 dołożył mi prawie 2 minuty wiec jest jeszcze nad czym pracować.
PozdRower!

Skierniewice Road Race

Niedziela, 13 maja 2018 · dodano: 14.05.2018 | Komentarze 0

Działo się w Skierniewicach w ten (12-13.05.2018) weekend oj działo.

Zawody, na które wszyscy miłośnicy "pedałów" czekali z niecierpliwością. Miło było reprezentować lokalną społeczność w jednolitych strojach z flagą miasta na ramieniu. Forma nie zachwyca ale jak to mówią "krawiec kraje jak mu materii staje" Pierwszego dnia czasówka mimo, że wykręciłem życiową średnią nie dało to jednak odzwierciedlania w wynikach.

Jechałem na zapalenie płuc ale byli lepsi. Później kryterium ulicami Skierniewic postanowiłem pokonać zza barierek żywiołowo kibicując. No i niedziela, wisienka na torcie, wyścig ze startu wspólnego - na to czekaliśmy.

Foto: Zamana Group

Od startu dość nerwowo. W pewnym momencie słyszymy "wszyscy stop" no zwyczajnie zaczęliśmy doganiać chłopaków z dystansu PRO. Dalej to już szarpanie - gaz, zwolnienie, gaz, zwolnienie. Do pętli jechałem w grupie - na kwasa wjeżdżałem już sam. Taka sytuacja. Na małym kwasie zjechaliśmy się razem z kilkoma zawodnikami, którzy spłynęli z grupy zasadniczej i coś zaczęło drgać, na Rzeczkowie mijamy Adama :O myślę nic tylko DEFEKT ale nie. Adam dojechał do nas z Przemkiem i zaczęła się układać trochę lepsza współpraca szkoda, że z siedmioosobowej grupy tylko nas 3 pracowało na serio. Kolejność na mecie ustaliliśmy na ulicy Sobieskiego i dobiliśmy do Bramy Parkowej na Sienkiewicza. A potem to już tylko miłość i pasja :)

Generalnie bardzo fajna impreza choć muszę przyznać - jest nad czym pracować, za równo od strony organizacyjnej jak i od strony formy. Jedni przyjechali ujechani inni wypoczęci ale trzeba przyznać było extra. PRO to zupełnie inna galaktyka - nie ma co kozaczyć bo jeśli nie masz nóg to chłopaki cię przeżują, połkną i wysrają szybciej niż myślisz. Sam wyścig inny niż wszystkie jakie do tej pory jechałem. Porównanie do MTB nie ma sensu choć i tu i tu trzeba zachować100% koncentracji bo w najlepszym wypadku szlify kolarskie gwarantowane. Oby do następnego SkierVele :) PozdRower.

Szosomania 2018 Stage 2

Niedziela, 15 kwietnia 2018 · dodano: 16.04.2018 | Komentarze 0

Kolejna odsłona Szosomanii tym razem na Franciszkanach. Trasa doskonale znana, ale za każdym razem zaskakuje.
Dziś wiatr grał główne skrzypce i to bardzo głośno.

Początkowo sprawa szła całkiem nieźle, potem jak zwykle na Josefbergu zacząłem odstawać od głównej grupy, ale na zjazdach udało się chwycić koło i dowiozłem się do Dębowej Góry w czteroosobowej grupce. Niestety zmiana jaka przyszła w moim wydaniu (a już byłem grubo ugotowany) pod watr wykończyła mnie całkowicie co poskutkowało totalnym odcięciem prądu (nieźle ta moja elektrownia hula, w realu mocy starczyłoby na zasilanie domów od poniedziałku do wtorku - dalej panowałby egipskie ciemności). Do Rzędkowa jechałem sam potem jeszcze ktoś dołączył z Rawy, ale ja byłem w stanie podjechać z nimi jeszcze kilka km.

Drugie kółko to już jazda indywidualna na czas i walka z samym sobą. Czas słaby, ale biorąc pod uwagę to, że rok temu jechałem ten dystans ponad 2h to stwierdzam definitywnie, że piwko się należało :) w końcu Sagan też nie zawsze wygrywa :)

Zdjęcia dzięki uprzejmości ZTC i innych fotografów, których nie znam osobiście, ale ich pozdrawiam i mam nadzieję że mnie nie posadzą :) Z kolarskim PozdRower!

Szosomania 2018 Stage 1

Niedziela, 8 kwietnia 2018 · dodano: 10.04.2018 | Komentarze 0

Czas prawdy. Nic innego nie można powiedzieć o pierwszym poważnym sprawdzeniu nogi w tym sezonie. Dziś okazało się kto przespał czas przygotowań, a kto walczył z wirtualnymi przeciwnikami na ZWIFT’cie, kto objadał się pączkami nie tylko w tłusty czwartek, a kto przelewał 7 poty wypracowując założenia planu przygotowanego przez e-trenera… ale czy to na serio istotne?

Mój plan treningowy był ambitny, a mianowicie wyjść na rower częściej niż rok wcześniej. Udało się kilka razy z kumplami przejechać kilka kilometrów wiec wygląda to całkiem dobrze ale to tylko teoria. W praktyce był to trzeci dłuższy wypad w tym roku, a dodatkowo na takim tempie.
Cieszy fakt, że coś się urodziło i że dziecko w postaci SKIERVELO nabiera kształtów i mam nadzieję będzie się rozwijało, nazwijmy to „poprawnie”.

Chłopacy dojechali na kreskę w zwartej zorganizowanej grupie, ja postanowiłem oszczędzić nogę przynajmniej na dojeździe.Start i cała trasa zupełnie inna niż pamiętałem z mojej ostatniej przygody w Kowiesach.

Pierwsza runda zapoznawcza – przynajmniej takie miałem wrażenie. Potem wiatr i kondycja moich kolegów z peletonu zrobiła swoje. Zostałem, zaczekałem na gościa po antybiotyku i 3 rundy jechaliśmy już we dwóch prawie do samej mety.

Z wrażenia aż zapomniałem się zameldować wiec dostałem Bana z listy startowej – taki człowiek widmo, na zdjęciach jest, w tabeli go nie ma. LIFE.

Cieszę się że udało się przejechać całość no i wrócić do domu na kołach wyszło grubo ponad 80km na średniej prawie 30km/h może szału ni-ma ale dla mnie to i tak wyczyn.

Zdjęcia oczywiście by ŻTC

• HRmax 192 (101%)
  • Sprzęt Ridley Fenix

STS mój pierwszy w tym sezonie :)

Niedziela, 25 marca 2018 · dodano: 26.03.2018 | Komentarze 0

Pierwsza ustawka (moja) w Skierniewicach. Grupa zacna, sprzętowo chłopacy uzbrojeni po zęby - napisano w poście że średnia ok 30km/h z perspektywy czasu przyznaję, że 39km/h też mieści się w przedziale "około" :)

Ugotowałem się jak jako na twardo. Ale było super, chłopaki klika razy zaczekali wiec nie jechałem wiecznie sam, choć forma taka na jaką zapracowałem całą zimę i 2 poprzednie sezony. Roofoos dzielnie mnie holował, a na jego hasło "dawaj ziom spawamy" dostawałem dodatkowego powera i... zapalenia spojówek :)

Generalnie fajna inicjatywa i mam nadzieję wpadać częściej.
Podpisuję się pod tym w 100% i wierzę, że w końcu powstanie w Skierniewicach coś z JAJEM (i nie będzie to miało nic wspólnego z jednorazowym świątecznym wybrykiem)

Kategoria Trening

Tradycja być musi :)

Poniedziałek, 1 stycznia 2018 · dodano: 02.01.2018 | Komentarze 0

Tradycyjnie w Nowy Rok poleciałem na rower. Pogoda niezbyt - choć zabrałem przeciwsłoneczne glasy bo zapowiadali po 13 słońce - szkoda że we wtorek :/ Kumple jak zwykle dopisali, zmęczony roofoos dociera na lidlu a lelona zgarniamy w Kamionie.

Dalej to już sama przyjemność wiatr i deszcz. W Hucie postój na uzupełnienie płynów i wracamy. Wiało jak na dworcu w Kielcach mimo tego roofoos tak podkręcał że się ugotowałem. No forma jest taka na jaką zapracowałem w dniu 1.1.2018 czyli żadna :) ale ch... w to wkładam, ważne, że polatane w doborowym towarzystwie. Pozdro MISIE :)

Znalezione obrazy dla zapytania nowy rok śmieszne